Dec 9, 2008

Bosan

Bila difikirkan I don't know why I am the way I am. Tak tau kenapa aku harus berperasaan begini.

2008 is coming to an end, a new year is dawning, usia ku makin bertambah tapi.... aku masih meniti hari seperti dulu..... masih lagi mencari diri ku...... masih belum mendapati atau masih mencari jawapan to the question: apa kah arah tuju hidup ku. Adakah aku akan terus hanyut dengan hidup ku seperti apa yang ku lalui sekarang.

Bila melihat kepada kawan-kawan di sekeliling ku, aku rasa so alone, as my circle of friends starts diminishing, each with their own lives to lead, playing their roles as husbands, wives, mothers and fathers. While I'm still here....waiting...... dan terus menanti, while I know that the time for waiting has passed. It seems as if time has stood still for me, while others had gone on mengikut ketentuan Allah untuk mereka. Mungkin juga ini ketentuan Allah untuk ku and aku menerimanya dengan penuh keredhaan.

Yes, 2008 is ending soon, a most eventful year for me, some bringing joy into my life and some bringing tears with it, but on reflection the good and the bad are balanced. I know Allah would not has bestowed it on me if Allah knows that I would not be able to handle it. Tapi ape-ape pun Alhamdullah dengan ape yang berlaku ianya banyak memberi pengajaran pada ku. What I know is, I have to be more sabar dalam menghadapi ape jua pun, jangan cepat mengelabah, take time to look at it and think thoroughly about everything before making the final decision. InsyaAllah, Allah akan sentiasa bersama ku dan memandu ku melakukan yang terbaik untuk semua. InsyaAllah.

Satu yang ku pinta, 2009 nanti, no more tears of sadness and insyaAllah if ditakdirkan tears akan mengalir, aku mohon kiranya, aku akan tabah menghadapinya.

2009, aku menunggu kehadiran mu.......

3 comments:

Myza Pesona said...

Yea, moga 2009 akan membawa lebih kegembiraan, kebahagiaan, rezeki yg lebih baik, keberkatan untuk kita semua, insyaallah!

Anonymous said...

kak, why such a melancholic mood, I feel your pain sista! I feel ya!

Have a wonderful new year and may it bring more issues and challenges that will inject some spirit and drive to succeed and instigate desire to seek happiness.


as always,
lots of love

freg

Anonymous said...

Thanks Freggie and Myza for dropping by and for boosting my spirit to face whatever challenges are there face. InsyaAllah akan dapat dihadapi.